Wednesday, April 24, 2013

Ada lagi cerita pasal Virgin Coconut Oil untuk dikongsi...menarik!

3 manfaat yang mengejutkan tentang Virgin Coconut Oil atau bahaso kampung...Minyak Kelapa Dara. 
Kat sini kami copy and paste..artikel yang ingin kami share dengan pembaca blog picisan ini. 
Sumber : http://www.fitsugar.com/Reasons-Use-Coconut-Oil-25022223

Pasal malas nak translate...skali lagi dengan kemalasan kami guna mr Google untuk translate seperti di bawah :


Minyak kelapa telah menjadi topik perdebatan hangat di seluruh papan. Sesetengah pakar seperti Dr Oz bersumpah dengan sifat-sifat kuasa besar, tetapi yang lain seperti Dr Weil merasakan bahawa penyelidikan tidak bersedia untuk membuat tuntutan-tuntutan ini.Sebahagian daripada sebab bahawa jualan minyak kelapa yang berkembang pesat adalah kerana masyarakat vegetarian itu. Bagi orang yang tidak mengambil bahagian dalam produk haiwan dalam apa jua bentuk, minyak kelapa adalah pengganti yang hebat untuk mentega tradisional. Jika anda ingin tahu tentang manfaat luar pencuci mulut tenusu percuma yang lazat, di sini adalah tiga fakta mengejutkan.

1. Ia merawat keadaan kulit: Bukannya bergantung kepada banyak ubat krim, minyak kelapa boleh melakukan keajaiban untuk kulit kering dan gatal-gatal. Penggunaan tetap pada kulit banyak boleh meningkatkan gejala menjengkelkan ekzema dan psoriasis. Baru-baru ini, lauric asid, salah satu daripada lemak tepu dalam minyak kelapa, telah terbukti juga melawan jangkitan kulat .

2. Ia menimbulkan HDL: Minyak kelapa mendapat rap buruk selama ini, tetapi kajian telah dilakukan ke atas separa hidrogenasi minyak kelapa, bukannya mentah, minyak kelapa dara. Walaupun banyak hidrogenasi lemak tepu meningkatkan tahap kolesterol tidak baik, minyak kelapa meningkatkan kolesterol baik . Selagi anda membeli minyak kelapa dara, anda akan dapat meraih manfaat ini sihat.


Pastikan membaca untuk satu sebab untuk tersenyum mengenai minyak kelapa.
3. Ia melawan kerosakan gigi: Satu kajian baru-baru ini keluar dari Ireland telah menunjukkan bahawa minyak kelapa juga boleh mencegah kerosakan gigi .Penyelidikan mereka menunjukkan bahawa minyak kelapa berhenti pertumbuhan kebanyakan jenis S. mutans bakteria - ketegangan yang bertanggungjawab bagi kerosakan gigi. Walaupun banyak ubat kumur menghapuskan semua bakteria di dalam mulut anda, minyak kelapa boleh menjadi kunci untuk mewujudkan pencuci mulut yang hanya mensasarkan bakteria jahat.

Apa alasan anda untuk menggunakan minyak kelapa? 


Terlalu banyak sebenarnya manfaat yang boleh kami kongsikan tentang Virgin Coconut Oil...
Sebab itu Catalyst Neutraceutical Sdn. Bhd berusaha memastikan pengeluaran Virgin Coconut Oil bermutu tinggi dapat dihasilkan untuk pengguna di Malaysia dan seluruh rantau Asia umumnya.

Virgin Coconut Oil (Liquid) : RM43.90 (Sabah /Sarawak) , RM39.90 (Semenanjung)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...