Tuesday, August 5, 2014

VCO liquid baik untuk urutan bayi

Memetik artikel dari kosmo! Saya tertarik dengan tulisan wartawan Noor Hasliza Nusi tentang urutan bayi. Bukannya apa...baru-baru ini kami dapat cucu baru. Kalau dulu saya gunakan minyak olive oil...tapi  apabila sekarang dah ada minyak kelapa dara atau VCO Catalyst ni, saya memang sarankan anak saudara saya gunakan VCO untuk mengurut bayi.


Jom kami kongsi artikel tersebut di sini 

SENTUHAN manja jari-jemari ke seluruh tubuh membuatkan si kecil seolah-olah mengerti apa yang berlaku. Walaupun tidak dapat dijelaskan dengan kata-kata, kerlipan mata dan tangisan mengiakan semua itu.

Benar, sentuhan ibu penuh keajaiban. Selain menyusukan bayi, usapan lembut tangan wanita itu memberi kesan mendalam dari segi emosi dan komunikasi ibu dan anak.

Senarionya, urutan tradisional sememangnya telah lama diamalkan oleh masyarakat hari ini khususnya golongan dewasa. Kesan positifnya pada kesihatan pengamalnya sememangnya diakui.

Kini, urutan ke atas kanak-kanak juga sudah mula diterima. Urutan merupakan terapi semula jadi yang seharusnya dijadikan rutin harian para ibu dalam membesarkan anak-anak.

Ia membantu mereka menjadi lebih sihat selain memberi kebaikan dari segi perkembangan fizikal dan mental.

Meskipun kebaikan urutan bayi telah diketahui sejak dahulu lagi oleh ramai komuniti, tetapi dokumentasi berkaitan urutan bayi terutama kesan psikologinya cuma dikemukakan oleh seorang pakar psikologi, Ruth Rice pada tahun 1975.

Sebelum ini, beberapa jururawat Hospital Bellevue di Amerika Syarikat telah berjaya mengurangkan kadar kematian bayi daripada 30 peratus hingga 10 peratus hanya dengan belaian dan sentuhan.



BAYI kadang-kadang menangis sebagai respons terhadap urutan.

Di Malaysia, kaji selidik yang dilakukan di Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM) pada tahun 2002 mendapati urutan memberi kesan terhadap peningkatan berat badan bayi terbabit.

Manakala kajian yang lebih komprehensif dilakukan oleh Pengarah Institut Penyelidikan Sentuhan dari Sekolah Perubatan Universiti Miami, AS, Dr. Tiffany Field pada tahun 1997.

Beliau berjaya mengenal pasti bahawa terapi sentuhan boleh membantu bayi yang lahir tidak cukup bulan meningkatkan berat badan mereka dengan lebih cepat.


TERAPI sentuhan merupakan ekspresi kasih sayang yang begitu menakjubkan oleh ibu terhadap bayinya.

Beliau juga mendapati urutan ke atas kanak-kanak yang menghidap penyakit asma mengembalikan pernafasan yang baik. Kanak-kanak diabetes pula memberi respons yang berkesan terhadap rawatan tersebut, selain dapat tidur lebih lena.

Menurut pakar pediatrik, Datuk Zulkifli Ismail, bagi bayi yang lahir cukup bulan pula, urutan bukan sahaja membolehkan mereka mengurangkan tekanan dan membantu mereka bertenang, bahkan turut menyediakan beberapa pemulihan yang lain.

"Proses urutan dikatakan dapat meningkatkan fleksibiliti, membina dan mempercepatkan proses pembinaan tulang yang sihat serta membantu memperkuatkan daya ketahanan badan untuk melawan penyakit.

"Selain daripada tanda-tanda fizikal yang jelas seperti kulit bayi yang lembut dan rambutnya yang lebat, terapi sentuhan juga merupakan ekspresi kasih sayang yang begitu menakjubkan oleh ibu terhadap bayinya," ujar bekas Presiden Persatuan Pediatrik Malaysia ini lagi.

Menurut beliau, urutan bayi seelok-eloknya bermula sebaik saja bayi dilahirkan. Cara urutan dilakukan pula, jelasnya, terpulang kepada keselesaan bayi tersebut.

Para ibu boleh melakukannya sama ada dari pergelangan tangan dahulu mahupun badan si bayi, sehinggalah ke kakinya. Dan terpulang kepada si ibu untuk menggunakan minyak bayi ataupun tidak.

Apakah perkara penting yang perlu dititikberatkan oleh setiap ibu dalam melakukan urutan? Kata Zulkifli, ia seharusnya dilakukan dengan kerjasama sepenuhnya daripada bayi tersebut.

"Mengurut bayi merupakan satu aktiviti terapeutik, iaitu berkenaan dengan seni pemulihan atau menyembuhkan penyakit. Ia boleh dilakukan melalui perasaan sayang di samping mewujudkan suasana bergurau senda.

"Ingat, anda bagaikan satu cermin pada bayi anda. Dia akan mengikut tingkah laku anda, jadi pastikan anda bersedia dan berada dalam suasana tenang sebelum memulakan urutan.

"Kadang-kadang, bayi mungkin akan berasa letih, maka tiada urutan diperlukan. Dia mungkin ingin berehat.

"Jadi, cubalah mengurut bayi anda selepas bangun daripada tidur," kata Dr. Zulkifli 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mungkin ada di antara kita yang belum atau tidak tau cara untuk mengurut bayi anda. Mungkin ada kelapangan kami akan kongsi bersama anda.


Wednesday, February 26, 2014

Koleksi Testimoni Pic #57

Testimoni yang kami nak kongsi di sini adalah tentang anak kami sendiri. Jom baca testimoni terbaru dari Stokis Catalyst Kota Samarahan.

Hanya VCO....lebam mampu dirawat di rumah.
 Ini semua kuasa Allah s.w.t yang menyembuh. VCO anti radang...dan mampu merawat lebam.
Jika anda berminat, boleh hubungi kami : 013-8022278 / 019-8292278


Virgin Coconut Oil Catalyst Nutraceutical....baik untuk pesakit kencing manis

Betulkah VCO sangat baik untuk pesakit kencing manis (diabetes)?

Terlalu banyak artikel yang kami jumpa bercerita tentang manfaat VCO kepada kehidupan kita. Antaranya adalah VCO untuk mereka yang menghidap kencing manis. Apa yang menyebabkan VCO baik untuk terapi rawatan kencing manis?

MCFA - Medium Chain Fatty Acid , merupakan asid lemak rantai sederhana yang terdapat di dalam lemak tepu seperti VCO. Ia cukup kecil untuk menyerap kedua-dua sel dan membran mitokondria.



Jika anda baca kesah di atas, ia sebagai inspirasi kepada kita bahawa sumber semulajadi seperti VCO ini dengan kos yang murah, mampu memberi manfaat yang sangat besar kepada kita. Malah, kita sering disuapkan dengan cerita-cerita kaki dipotong atau jari dipotong kerana kencing manis. Tu dah cukup ngeri bagi kita.. Nauzubillah.

Antara artikel yang menyokong penemuan VCO dalam rawatan kencing manis adalah seperti berikut :

Add caption

Pendedahan ini, tidak dibayar untuk berkongsi pengalaman. Ia adalah perkongsian ikhlas daripada pengguna tentang VCO. Kami di Stokis Catalyst Kota Samarahan, hanya berkongsi maklumat untuk anda.

Jika ada ingin mencuba, kami menerima tempahan anda dengan menghubungi : 013-8022278 / 019-8292278.

Tuesday, February 4, 2014

Apakah manfaat yang anda perolahi dengan VCO dengan Argan Oil Catalyst Nutraceutical ?

Kami cuba membuat carian tentang manfaat yang kami perolehi sekiranya kami mengamalkan VCO dan Argan Oil. Sumber semulajadi dari tumbuhan ini...masing-masing mempunyai manfaat yang hampir sama, tetapi berbeza karisma...


VCO adalah minyak yang terbaik di dunia dalam dunia pemakanan, namun Minyak argan ini...antara minyak yang paling mahal dan sukar dihasilkan. Tetapi...di Catalyst Nutraceutical ini...gabungan ini memberi tambah nilai yang lebih bermakna sekiranya anda mendapat manfaat berganda dengannya.

Di sini kami kongsi..antara masalah-masalah kesihatan yang mampu di atasi dengan VCO + Argan oil. Insya Allah.
Masalah-masalah yang mampu di atasi dengan VCO + Aran Oil Catalyst Nutraceutical Sdn. Bhd
 Anda yang ingin mencuba..boleh hubungi kami terus.
VCO with Certified Organic Argan Oil Catalyst

Minyak Argan untuk Parut Jerawat...

Assalamualaikum...
Semalam kami berkongsi tentang testimoni produk VCO + Argan Oil Catalyst.  Kami selidiki lagi tentang manfaat minyak argan ni untuk mengetahui lebih lanjut adakah ia sekadar kebetulan atau fakta.

Salah satu artikel yang kami temui menjelaskan ......
Petikan tentang Argan Oil dan Virgin Coconut Oil, Catalyst Nutraceutical Sdn. Bhd
Adakah pasti jika kombinasi VCO + Minyak Argan ini dapat mengurangkan kesan parut seterusnya melenyapkan parut pada kulit anda? Jika kita tidak mula mencuba...kita juga tidak tau keajaiban 2 minyak semulajadi yang dihasilkan oleh Catalyst Nutraceutical Sdn. Bhd ini.
Testimoni VCO dengan Minyak Argan
Ini antara testimoni yang telah kami kongsikan tentang produk terbaharu :
Testimoni VCO + Minyak Argan catalyst

** Untuk sapuan pada kulit atau rambut anda, Cucuk softgel VCO + Argan Oil dengan jarum. Kemudian picit pada jari, dan sapu pada kawasan kulit yang terjejas. Atau kulit kepala dan urut serta ratakan seluruh kulit kepala.

Monday, February 3, 2014

Koleksi Testimoni Pic #56

ok...Entri hari ni, kami nak share testimoni produk terbaharu daripada Catalyst Nutraceutical - VCO with Certified Organic Argan Oil.

Fauziah yang kami anggap sebagai adik ni..mengalami masalah jerawat selepas mengambil Vitamin C jenama XXXX. Tidak pasti implikasi pemakanan tersebut..adakah disebabkan suplemen tersebut tidak serasi dengan badan atau alahan. Menurut beliau, sebelum ini masalah jerawat cepat kecut dengan VCO. Sudah lama jugak beliau tak restok untuk suplemen VCO.

 Kemudian beliau berhasrat untuk mencuba VCO yang baru saja dikeluarkan ni, kebetulan kami juga pertama kali ambil stok VCO 2 siries tersebut. Alhamdulillah...beliau whatsapp kami pagi-pagi bagi tau yang jerawat dah mengecut dan bekas pun dah berkurangan. Baru 3 hari menggunakan VCO + Minyak Argan...

Maklumbalas positif itu meyakinkan kami tentang manfaat kandungan VCO dan Minyak argan untuk kulit. Anda boleh hubungi kami jika ingin mencuba.

Sunday, February 2, 2014

Baharu 2014 : VCO dengan Minyak Biji Delima

VCo with Pormegranate Seed Oil
VCo ditambahnilai dengan kandungan minyak biji delima ini..sangat baik untuk kulit, dan rambut. Kandungan Buah Delima sangat baik untuk kita...so, apa tunggu lagi.

Menarik tentang VCO + Organic Argan Oil untuk pengguna produk Catalyst Nutraceutical...!

Jom tengok pictogram yang kami sediakan ini.
Anda mungkin dah kenal dan tau manfaat VCO bukan. Niii....kami nak refresh info kepada anda semua tentang VCO dan sedikit tambahan tentang Minyak Argan ini.

Manfaat VCO + Argan Oil Catalyst
 Jika VCO dan Argan digabungkan dalam satu formula produk Catalyst pasti hasilnya akan memberi kesan yang terbaik. Anda perlu tahu juga antara manfaat yang ada perolehi dengan minyak organik Argan ini.
Jom baca ...
Antara 14 fungsi Argan Oil dan VCO  yang perlu anda ketahui.
Jika anda rajin..cucuk kapsul VCO+Argan ini dengan jarum..dan sapukan ke bahagian yang mempunyai jerawat atau parut jerawat. Anda perhatikan dalam tempoh 3 hari.

MWC5/2014 : Selamat Tahun Baru Cina..adakah tahun kuda ini memberi tuah kepada kami?

Mingguan Wacana Catalyst Kota Samarahan 5/2014
Esok dah cuti....so kepada mereka yang bercuti menyambut tahun baru, gunakan sepenuh masa anda dengan keluarga.
Kemeriahan sambutan Tahun Baru Cina 2014 ini pasti akan memberi banyak tuah kepada rakan-rakan yang berbangsa cina. So...jangan lepaskan peluang anda bersama kami Catalyst Nutraceutical Sdn. Bhd

Nad Zainal dan Catalyst Nutraceutical...

Assalamualaikum..

Nad Zainal ...@ kampung girl, juga pengguna rangkaian produk Catalyst Nutraceutical Sdn. Bhd.
Kami memang suka dengan lakonan Nad Zainal...apa pun perwatakan yang diberikan, mampu digalas dengan baik.

Kalau Nad Zainal jadi duta produk Catalyst pun..saya SOKONG 100%.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...