Thursday, August 29, 2013

Tony.V - Keajaiban Virgin Coconut Oil membantu beliau lebih sihat (Kisah Benar)

Semalam kami berkongsi cerita tentang Tony.V berasal dari Filipina merupakan pesakit HIV menjadikan VCO @ Minyak Kelapa Dara sebagai terapi harian beliau sepanjang hidupnya. Beliau dijangka hanya boleh hidup 3 bulan saja selepas didiognasis, tetapi beliau mampu bertahan lebih lama dengan terapi VCO yang beliau amalkan.

Kami kongsikan cerita ini sebagai rujukan semua pelanggan kami. VCO Catalyst bukan sekadar minyak kelapa dara sahaja...malah mempunyai khasiat yang luar biasa.

Petikan kesah Tony.V dari carian internet. Sangat menarik!
Tony.V  warga Filipina yang membuktikan VCO bukan sekadar minyak kelapa, tetapi MCFA yang terdapat dalam VCO telah meningkatkan ketahanan diri beliau sebagai penghidap Aids.
 Kami sangat teruja dengan kisah menarik Tony ini. 
 Mangsa AIDS - V. Tony,  adalah salah satu  kisah kejayaan Virgin Coconut Oil dalam dunia perubatan. Pengalaman Tony memberi sinar harapan kepada berjuta-juta penghidap AIDS di seluruh dunia. Minyak Kelapa Dara atau dikenali Virgin Coconut Oil telah mengubah hidupnya dan memberikan dia harapan barunya.

Pada akhir 1990-an Tony bekerja sebagai pelayan dan penjual bunga di Arab Saudi. Sekembalinya ke Filipina pada tahun 2002, Tony telah terkejut apabila mengetahui bahawa belaiu telah dijangkiti HIV.

Masa terus berlalu, kesihatan Tony  merosot secara perlahan-lahan. Jangkitan sekunder memusnahkan tubuhnya. Menjelang Julai 2003,beliau telah dibawa ke hospital.

Ubat yang dia telah mengambil tidak dapat menghentikan virus dari terus merebak. Badanya kurus seperti mayat yang diseliputi dengan jangkitan kulat dan luka-luka pada kulit. Beliau telah kehilangan berat badan mendadak, dan mengalami muntah-muntah dan cirit-birit yang teruk disertai dengan demam berterusan, keletihan yang kronik, dan pelbagai jangkitan lain termasuk radang paru-paru yang kronik dengan batuk yang berterusan. Jangkitan kulit termasuk di bahagian kepala, muka, dan badan.

Beliau dibebaskan dari hospital dengan preskripsi untuk memastikan jangkitan di dalam semakan yang masih membara di tubuhnya. Tetapi oleh kerana sakit yang teruk beliau tidak mampu untuk bekerja. Beliau tidak mampu untuk membeli ubat-ubatan. Beliau berasa putus asa. "Saya rasa seperti lilin yang mula berkelip dan akan mati," katanya.

Akibat tidak mampu membeli ubat, beliau mencari bantuan daripada Jabatan Kesihatan. Beliau telah dirujuk kepada Dr Conrado Dayrit, pengarang kajian klinikal pertama mengenai kesan-kesan penyembuhan minyak kelapa pada pesakit yang dijangkiti HIV, yang telah dijalankan di Lazaro hospital San di Filipina.

Dr Dayrit memberitahunya tentang kelebihan penyembuhan minyak kelapa. Tony telah diarahkan untuk menyapu minyak kelapa dara pada luka dan jangkitan pada kulit sebanyak tiga kali sehari dan mengambil enam sudu besar setiap hari. Pada mulanya, Tony tidak percaya bahawa minyak kelapa dara akan mempunyai banyak kesan ke atas kesihatan beliau. Belaiu  mempunyai luka kecil pada kakinya yang tidak pernah  sembuh, jadi dia bereksperimen dengan meletakkan sedikit minyak kelapa dara setiap hari. Selepas tiga hari, luka belaiu mulai sembuh sepenuhnya. Melihat perubahan dan hasil menggunakan minyak kelapa dara pada lukanya mula sembuh, beliau mula terus menggunakan minyak kelapa dara secera konsisten.

Dalam masa yang singkat perubahan ketara dilihat dalam penampilan Tony. Ketika beliau sedar penyembuhan yang telah mula berlaku pada kulit, beliau mula menyapu minyak kelapa dara dari kepala hingga ke kaki setiap tiga kali sehari. Jangkitan pada kulit beliau terus pudar.

Apabila Tony pergi ke hospital untuk ujian darah berkala, doktor yang merawat beliau sangat kagum dengan perubahan Tony. "Mereka semua teruja dan tidak dapat memahami apa yang telah berlaku," kata Tony. "Mereka bertanya kepada saya apa yang telah  saya amalkan? Saya memberitahu mereka bahawa saya telah menggunakan minyak kelapa. "Mereka tidak boleh percaya sesuatu yang mudah seperti minyak kelapa telah membunuh virus dan jangkitan dengan lebih baik berbanding dengan ubat-ubatan mereka.

HIV menyerang sel-sel darah-darah putih yang dikenali sebagai sel-sel T4. Kemelut virus ini boleh ditentukan dengan mengukur bilangan sel-sel T4 dalam badan. Ini dipanggil kiraan CD4 a. Rata-rata, individu yang sihat akan mempunyai kiraan CD4 antara 535 dan 1,145. Individu yang dijangkiti HIV biasanya mempunyai tahap CD4 di bawah normal. Sebagai penyakit berlangsung, tahap CD4 terus jatuh.

Kiraan CD4 Tony pada diagnosis adalah 270. Setahun kemudian apabila dia dimasukkan ke bilik kecemasan, ia telah jatuh kepada 226. Selepas menggunakan minyak kelapa untuk beberapa bulan ia melonjak kepada 274, masih rendah tetapi semakin meningkat - tanda jelas beliau meningkatkan!

Kemajuannya adalah luar biasa. Kulit beliau benar-benar sembuh. Demam dan gejala pneumonia gred rendah kini hilang. Kandidiasis hilang. Keletihan kronik hilang. Cirit-birit dan muntah-muntah hilang. Walaupun Tony tidak boleh benar-benar bebas daripada virus itu, dia sekurang-kurangnya boleh menjalani kehidupan yang lebih normal dan menikmati aktiviti-aktiviti sehari-hari.

Pekerja-pekerja sosial dan kakitangan perubatan yang mengendalikan kes beliau, kagum dengan peningkatan baik beliau, kini telah menggunakan minyak kelapa  untuk tujuan kesihatan umum.

Kurang daripada sembilan bulan selepas memulakan pengembaraan minyak kelapa, Tony berdiri untuk kali pertama di hadapan penonton untuk memberitahu cerita beliau. "Virus HIV tidak boleh diubati sehingga kini," katanya. "The antiretroviral tidak dapat mengawal jangkitan, itulah sebabnya banyak rakan-rakan saya meninggal dunia. Doktor tidak dapat meramalkan berapa lama saya akan hidup. Apabila saya telah didiagnosis, doktor saya memberitahu saya saya tidak akan hidup tiga bulan lagi. Nah, di sini saya sekarang. Saya masih berdiri. Mungkin saya mempunyai misi untuk berkongsi pengalaman saya dengan semua yang saya temui.

"Orang-orang seperti saya yang mempunyai HIV / AIDS takut. Tetapi anda tidak perlu takut sekarang. Tahun lalu batuk kering adalah wabak di seluruh dunia, tetapi akhirnya mereka mendapati mengubati. Untuk HIV, mungkin minyak kelapa dara adalah penyelesaian yang dunia cari. "

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...