Wednesday, August 21, 2013

Artikel VCO : Natural Oil for AIDS ad other Viral Infections

Translate via Google (belum diedit sepenuhnya) :

Pada 19 Julai 1995, Enig dipetik dalam artikel yang disiarkan dalam The Hindu, akhbar Kebangsaan India yang menyatakan bahawa minyak kelapa ditukarkan oleh badan kepada "Monolaurin" asid lemak dengan sifat-sifat anti-virus yang mungkin berguna dalam rawatan AIDS. Wartawan kakitangan untuk The Hindu menulis tentang persembahan Enig pada sidang akhbar di Kochi dan menulis berikut:

"Ada satu contoh di Amerika Syarikat di mana seorang bayi diuji HIV positif HIV telah menjadi negatif. Bahawa ia telah diberi makan dengan susu formula dengan kelapa minyak yang tinggi kandungan keuntungan penting dalam konteks ini dan pada masa ini usaha adalah untuk mengetahui bagaimana yang 'beban virus' daripada bayi yang dijangkiti HIV telah turun apabila diberi makan makanan yang membantu dalam generasi Monolaurin dalam badan. "

Wartawan mengulas mengenai pemerhatian Enig bahawa "Monolaurin membantu dalam inactivating virus lain seperti campak, herpes, Stomatitis Vesicular dan cytomegalovirus (cms) dan penyelidikan yang dijalankan setakat ini ke atas minyak kelapa juga menunjukkan bahawa ia menawarkan langkah perlindungan tertentu daripada kanser-mendorong bahan-bahan. "

Dalam artikel yang diterbitkan di India Kelapa Journal, Sept, 1995, Dr Enig menyatakan:

"Pengiktirafan aktiviti antimikrob daripada monoglyceride dari lauric asid (Monolaurin) telah dilaporkan sejak 1966. Kerja-kerja mani boleh dikreditkan kepada Jon Kabara. Ini penyelidikan awal telah diarahkan pada kesan-kesan virucidal kerana masalah yang mungkin berkaitan dengan pemeliharaan makanan. Beberapa kerja awal oleh Hierholzer dan Kabara (1982) yang menunjukkan kesan daripada virucidal Monolaurin pada RNA menyelubungi dan virus DNA yang telah dilakukan bersama-sama dengan Pusat Kawalan Penyakit Amerika Syarikat Perkhidmatan Kesihatan Awam dengan prototaip dipilih atau jenis yang diiktiraf virus menyelubungi. The sampul surat virus ini adalah membran lipid. "

Enig dinyatakan dalam artikel beliau bahawa Monolaurin, di mana pendahulu adalah asid laurik, mengganggu membran lipid virus sampul surat dan juga bakteria tidak aktif, yis dan kulat. Beliau menulis: "Daripada asid lemak tepu, asid laurik mempunyai lebih aktiviti anti-virus daripada sama ada asid caprylic (C-10) atau asid Myritic (C-14). Tindakan itu dikaitkan dengan Monolaurin ialah solubilizing lipid ... dalam sampul surat virus yang menyebabkan perpecahan sampul surat virus. " Di India, minyak kelapa makan kepada anak untuk merawat Cryptosporidium seperti yang dilaporkan oleh Lark Tanah Ph.D. dalam buku beliau akan datang "positif Well" (1).

Walaupun HHV-6A tidak disebut oleh Enig, HHV-6A adalah virus menyelubungi dan dijangka akan hancur dalam kehadiran asid laurik dan / atau Monolaurin. Beberapa patogen dilaporkan oleh Enig akan dilemahkan oleh Monolaurin termasuk HIV, campak, virus Vesicular vercular (VSV), virus herpes simplex (HSV-1), visna, cytomegalovirus (cms), virus Influenza, Pneumonovirus, virus Syncytial dan Rubeola. Sesetengah bakteria dilemahkan oleh Monolaurin termasuk listeria, Staphylococcus aureus, Streptococcus agalactiae, Kumpulan A, B, F dan G streptococci, organisma Gram-positif, dan organisma gram-negatif, jika dirawat dengan chelator.

Enig melaporkan bahawa hanya satu bayi formula "Kesan" mengandungi asid laurik manakala formula lebih meluas digalakkan seperti "Pastikan" tidak mengandungi asid laurik dan sering mengandungi lemak hidrogenasi (asid transfatty).A ester diubahsuai lauric asid, Monolaurin (tersedia dalam bentuk kapsul), dijual di kedai-kedai makanan kesihatan dan dihasilkan oleh Formula ekologi, Concord, CA.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...