Thursday, August 22, 2013

Artikel VCO :Effects of Coconut Oil on Serum Cholesterol Levels and HDLs


Translate via Google (belum diedit sepenuhnya) :

Artikel berikut diambil dari Laporan 14, Simpan Harapan Hidup.

Dr Mary Enig MS (Sains Pemakanan), Ph.D. membuat kajian asal yang menunjukkan pautan yang positif antara minyak sayuran dan kanser dan korelasi negatif untuk lemak haiwan. Beliau berasal analisis komprehensif komponen asid transfatty lebih 200 makanan. asid transfatty terbentuk apabila minyak sayuran hidrogenasi atau dipanaskan kepada suhu tinggi. Dengan suhu yang tinggi, asid transfatty adalah lemak yang dipintal, yang mengubah bentuk semula jadi "cis" mereka. Beliau belajar bagaimana asid transfatty daripada makanan terjejas fungsi campuran oxidase sistem enzim hati yang metabolizes dadah dan pencemaran alam sekitar di dalam badan. Satu penemuan penting hasil kajian ini yang kedua adalah bahawa haiwan makmal yang diberi makan diet eksperimen yang mengandungi asid transfatty telah mengubah aktiviti sistem enzim ini. Keputusan ini sebahagiannya bertanggungjawab untuk mengkaji semula "Aspek Kesihatan Asid transfatty Pemakanan" yang diadakan oleh Persekutuan Persatuan Amerika untuk Biologi Eksperimen, Sains Hayat Pejabat Penyelidikan, atas permintaan daripada Pentadbiran Makanan dan Dadah. Mary Enig mempunyai 17 artikel yang diterbitkan dalam jurnal saintifik sejak tahun 1976. Pada tahun 1986, beliau telah dilantik oleh Gabenor Maryland "Majlis Penasihat Negeri Pemakanan." Beliau telah menyumbang editor untuk "Pemakanan Klinikal" majalah dan editor perunding untuk "Journal of American College of Nutrition." Beliau telah diberikan lebih 50 seminar dan ceramah mengenai sejak 1979 pada makanan dan topik pemakanan.

Dalam artikel yang disiarkan di India Kelapa Journal, Sept, 1995, Dr Enig menyatakan bahawa "Ancel Kekunci adalah sebahagian besarnya bertanggungjawab untuk memulakan agenda anti lemak tepu di Amerika Syarikat." Beliau dipetik Keys sebagai berkata bahawa "Semua lemak meningkatkan serum kolesterol lemak tepu meningkatkan dan lemak politaktepu kolesterol serum rendah; lemak hidrogenasi adalah masalah;. Lemak haiwan masalah" Enig menyatakan: "Seperti yang boleh dilihat, penemuan beliau tidak konsisten."

Enig juga menyatakan: "Masalah bagi minyak kelapa bermula empat dekad yang lalu apabila penyelidik haiwan makan hidrogenasi minyak kelapa yang telah sengaja diubah untuk membuat ia benar-benar mempunyai apa-apa asid lemak ... The haiwan yang diberi minyak kelapa hidrogenasi (sebagai satu-satunya lemak source) secara semula jadi menjadi asid lemak kekurangan; kolesterol serum mereka meningkat Diet yang menyebabkan kekurangan asid lemak penting selalu menghasilkan peningkatan dalam paras kolesterol serum serta peningkatan dalam indeks atherosclerotic Kesan yang sama juga telah dilihat apabila lain... .. sangat hidrogenasi minyak seperti kapas, kacang soya atau jagung minyak telah diberi makan, maka ia adalah jelas fungsi produk hydrogenated, sama ada kerana minyak adalah asid lemak perlu (EFA) atau kerana kekurangan asid transfatty ".

Bagaimana pula dengan kajian di mana haiwan diberi makan minyak kelapa diproses? Enig menulis: "Hostmark et al (1980) berbanding kesan diet yang mengandungi 10% minyak kelapa dan 10% minyak bunga matahari kepada pengagihan berketumpatan rendah dalam lelaki Wistar tikus makan minyak kelapa yang dihasilkan. jauh lebih rendah tahap (p = 0.05) lipoprotein pra-beta (VLDL) dan jauh lebih tinggi (p = <0.01) alpha-lipoprotein (HDL) berbanding dengan makan bunga matahari. " (Nota Editor: HDL dianggap kolesterol baik kerana ia menghalang deposit kolesterol LDL pada dinding arteri.) Beliau juga memetik satu kajian oleh Awad (1981) pada Wistar tikus yang diberi makan makanan yang sama ada 14% (semula jadi) minyak kelapa atau 14% minyak safflower. Beliau menyatakan: "tisu Jumlah kolesterol pengumpulan haiwan diet safflower adalah enam kali lebih besar daripada haiwan diberi makan [unhydrogenated] minyak kelapa Satu kesimpulan yang dapat dibuat daripada beberapa kajian haiwan itu makan yang hidrogenasi minyak kelapa tidak mempunyai penting. asid lemak (EFA) ... penguasa pembentukan penanda aterosklerosis. Ia adalah ambil perhatian bahawa haiwan makan minyak kelapa biasa mempunyai kurang kolesterol disimpan di hati mereka dan bahagian-bahagian lain badan mereka. " Enig juga dirujuk kajian epidemiologi yang dilakukan oleh Kaunitz dan Dayrit (1992) ke atas masyarakat makan kelapa yang mendapati bahawa "kajian penduduk didapati menunjukkan bahawa minyak kelapa pemakanan tidak membawa kepada kolesterol serum tinggi dan tidak kepada penyakit jantung koronari tinggi .. " Ia adalah diperhatikan bahawa hidrogenasi minyak kelapa tidak dimakan oleh kelapa ini makan masyarakat, mereka hanya digunakan minyak kelapa semula jadi.

Kaunitz dan Dayrit berkata pada tahun 1989 bahawa Mendis et al dilaporkan apabila Sri Lanka lelaki telah berubah dari pemakanan biasa minyak kelapa semulajadi untuk minyak jagung, kolesterol LDL mereka merosot sebanyak 23.8% yang merupakan berita baik, tetapi kolesterol HDL mereka merosot 41.4% yang buruk berita. Ini mewujudkan LDL / HDL nisbah yang lebih menguntungkan yang bererti bahawa pada diet minyak jagung akan ada lebih banyak kolesterol deposit pada dinding arteri daripada diet minyak kelapa. Dalam bahasa Inggeris, makanan yang menggunakan minyak jagung cecair akan membawa kepada deposit kolesterol lebih cepat daripada makanan yang menggunakan minyak kelapa asli . Minyak kelapa semula jadi, dengan meningkatkan kolesterol HDL yang baik, boleh membantu mencegah aterosklerosis dan penyakit jantung. Enig dipetik beberapa kajian yang lain di dalam artikel beliau yang menunjukkan bahawa minyak kelapa semulajadi (tidak hidrogenasi minyak kelapa) mempunyai faedah penanda kesihatan menunjukkan bahawa minyak kelapa adalah lebih bermanfaat dalam mencegah penyakit jantung berbanding minyak sayuran yang paling. Enig juga dinamakan penyelidikan Tholstrup et al (1994) di asli (TIDAK hidrogenasi) minyak isirong sawit yang tinggi dalam asid laurik dan juga mengandungi asid Myritic. Tholstrup mendapati bahawa dengan minyak isirong sawit, "paras kolesterol HDL meningkat dengan ketara daripada nilai-nilai asas."

Enig dilaporkan dalam artikel beliau bahawa kesan minyak kelapa pada orang yang mempunyai paras kolesterol yang rendah adalah bertentangan dengan orang-orang yang mempunyai paras kolesterol yang tinggi. Orang dengan jumlah kiraan kolesterol yang rendah, dia menulis bahawa "mungkin ada peningkatan kolesterol serum, kolesterol LDL dan terutamanya kolesterol HDL." Dalam orang-orang yang mempunyai paras kolesterol yang tinggi, "ada mengurangkan jumlah kolesterol dan kolesterol LDL." Kajian beliau dinamakan menunjukkan bahawa kedua-dua kumpulan nisbah LDL / HDL bergerak dalam arah yang baik . Dalam orang-orang dengan AIDS atau imun dikompromi daripada sebab-sebab lain, kesimpulan kajian ini adalah mendalam. Ini bermakna semua orang ramai telah diberitahu mengenai minyak sayuran di televisyen selama 15 tahun yang lalu telah separuh benar dan memimpin orang ramai kepada kesimpulan yang salah . Orang ramai telah membawa kepada percaya bahawa tropicals akan menyumbat arteri anda dan menyebabkan penyakit jantung. Malah, sebaliknya adalah benar; minyak tropika semula jadi akan membantu mencegah pengerasan arteri manakala minyak sayuran yang paling cair akan meningkatkan pengerasan arteri! Dalam satu panggilan telefon kepada Mary Enig pada bulan April, 1997, beliau memberitahu saya bahawa minyak yang paling teruk untuk digunakan bagi apa-apa maksud yang canola minyak . Apabila digunakan dalam masakan, ia menghasilkan tahap yang sangat tinggi asid transfatty.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...