Wednesday, January 22, 2014

MWC 4/2014 : VCO with Apricot Kernel Oil Catalyst Nutraceutical

Mingguan Wacana Catalyst 4/2014 - Stokis Kota Samarahan

Minyak Biji Aprikot sesuai untuk semua jenis kulit dan untuk penjagaan kulit di bawah mata. Ia membantu mengurangkan kedutan, menegangkan dan melembapkan kulit, merawat stretchmark serta menanggalkan sel kulit mati. Minyak ini menyerap jauh ke dalam kulit tanpa meninggalkan kesan melekit pada kulit. Ia merupakan minyak yang kaya dgn vitamin A, B dan E yang dapat membantu mengembalikan keanjalan, keremajaan dan kecerahan kulit.

Biji aprikot ni sangat berkhasiat. Salah satu nutrisi yang terkandung di dalamnya ialah amigdalin ( B17 ). B17 terkandung di dalam beratus-ratus makanan, tetapi makanan yang kaya dengan amigdalin ini sudah tidak lagi termasuk di dalam pemakanan harian kita. Mereka yang masih mengamalkan pemakanan tradisional, didapati bebas dari penyakit kanser. Pemakanan tradisional ini kaya dengan nitriloside yang mengandungi amigdalin didalamnya. Contoh makanan yang dimaksudkan ialah biji aprikot pahit, badam yang pahit, biji apple, biji anggur, millet dan banyak lagi biji buah-buahan dan kekacang.

Berdasarkan kepada buku "World without Cancer", tulisan G.Edward Griffin, biji aprikot mentah mengandungi kadar kepekatan B17 yang tertinggi jika dibandingkan dengan biji-biji buah yang lain. Vitamin B17 atau Laetrile mampu meningkatkan sistem imunisasi dan daya ketahanan tubuh badan serta mampu meningkatkan kecerdasan dan tahap kesihatan seseorang individu.

Banyak bukan khasiat Aprikot ni...
So...jika gabungan VCO dan Minyak biji Aprikot ini dijadikan pemakanan harian, ia bukan saja baik untuk sistem imun kita, malah memberi manfaat yang berganda untuk kulit, anti oksidan dan banyak lagi.

Untuk pembelian ...boleh hubungi kami : 013-8022278 atau 019-8292278.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...