Saturday, April 21, 2012

Adakah VCO sesuai kepada pesakit jantung ?

Kami pernah bertanya sendiri tentang VCO kepada Dr. Razip tentang kesesuaian VCO kepada pesakit jantung semasa Program Jelajah Catalyst Sarawak yang pertama, di Hotel Penview In. Kenapa kami bertanya soalan tersebut?

Pada hemat kami.....
1. VCO ini minyak kelapa. MINYAK!! Bukankah penyakit jantung ini lazimnya berpunca daripada lemak minyak..dan penyebab 'block' pada saluran darah. heheh..(Itu perspektif kami)

2. Jika ia digunakan kepada pesakit jantung - kemungkinan ia menambah kesulitan proses pemulihan jantung. Jika berlaku pemulihan sel oleh VCO, mampukan pesakit jantung menangani masalah perubahan metabolisme itu nanti? (Itu perspektif pelik dari saya...hehe)

Dr. Razip menyatakan ia boleh dan sesuai digunakan oleh pesakit jantung, kerana VCO Catalyst ini tidak mempunyai kolestrol dan ia mempunyai rantai minyak yang pendek, maka ia menyerap ke seluruh badan sebagai tenaga.

Dan artikel ini....juga membantu merungkaikan persoalan saya tadi. Sila baca link ini - Coconut diet/heart disease

Kualiti Minyak Kelapa Dara bergantung kepada cara pembuatan, dan warna yang jernih. VCO Catalyst sentiasa mengekalkan standard kualiti tersebut


1 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...