Wednesday, April 4, 2012

Apa itu COLLAGEN?


RM65.90 (SABAH & SARAWAK)
RM59.90 (PENINSULAR MALAYSIA)


Apa itu COLLAGEN?


Collagen adalah protein yang paling penting di dalam badan manusia. Collagen membina 75% daripada tisu kulit dan bertindak sebagai pemegang untuk pembentukan struktur badan kita. Apabila umur anda meningkat ke 25 tahun, 'collagen' akan mula berkurangan sebanyak 1.5% setiap tahun dan bila mencecah usia 40 tahun, 'collagen' dalam badan akan mula menghilang sebanyak 40%. Ketika ini kulit mula kendur dan berkedut. Penambahan 'collagen' adalah di syorkan bagi mengganti semula 'collagen' yang menghilang dan membina semula sel-sel dan tisu-tisu badan.


KEBAIKAN COLLAGEN
Menganjalkan kulit seluruh badan, mengurangkan garis halus,kulit kusam, kulit kering, warna kulit yg x sekata, dan kecilkan liang roma.
Menghalus dan mencerahkan kulit.
Membantu mengurangkan kendur dan kedut pada kulit
Mencantikkan rambut dan kuku
Meningkatkan kadar metabolisme

CARA PENGAMBILAN
Collagen adalah dalam bentuk serbuk, berasa manis. Buka paket dan masukkan ke dalam mulut atau letak di bawah lidah. Boleh diminum bersama air suam dan jus buah untuk lebih efektif. Waktu paling sesuai untuk makan Collagen adalah sebelum tidur ( 2-3 jam selepas makan malam) kerana pada waktu tidur, proses penyerapan amat efektif. Jika lupa makan pada waktu malam, boleh dimakan pagi sebelum sarapan pagi dan kemudian disusuli semula pada waktu malam. Tiada apa-apa pantang untuk pengambilan Collagen ini.
Anda ingin mendapatkan Collagen ? 
Hubungi Safa : 013-8022278 untuk keterangan lanjut

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...