Sunday, May 6, 2012

Masalah Resdung??

Masalah Resdung Yang Serius


Resdung merupakan antara  penyakit yang biasa di kalangan masyarakat negara ini. Resdung juga dikenali sebagai penyakit sinusitis. Tapi yang menjadi masalah penyakit resdung ini sering dipandang remeh oleh masyarakat yang biasanya membiarkan penyakit itu bersarang tanpa mencari rawatan resdung yang sepatutnya.

Kebiasaannya, penghidap penyakit resdung mempunyai masalah seperti kerap bersin, dengkuran yang kronik, batuk, gata-gatal hidung, tidak sedap badan, letih dan berasa sakit kepala pada waktu pagi manakala pada tahap yang kronik, penyakit resdung boleh memberi kesan kepada telinga sehingga menyebabkan seseorang itu pekak.

Apa yang lebih menakutkan, jika dibiarkan tanpa sebarang rawatan, resdung sebenarnya boleh mengundang maut akibat masalah komplikasi pada otak.

Resdung merupakan penyakit yang berpunca oleh jangkitan bakteria ke atas hidung dan rongga-rongga di bahagian dalaman tulang muka yang bersambung ke hidung melalui saluran-saluran sangat kecil dipanggil sinus.

Rawatan resdung melalui amalan Minyak Kelapa Dara. Minyak Kelapa Dara dapat mengubati penyakit resdung dengan berkesan dengan cara meminum 1 sudu pagi dan malam dan kemudian sapukan pada pada bahagian muka Minyak kelapa itu juga, jika disapukan pada kulit boleh juga membunuh berbagai-bagai jenis virus, bakteria, kulat dan protozoa selain dari membuatkan kulit menjadi lebih halus dan segar.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...